Instal·lació:
Data: Dt. 12 Oct. 23
Fins: Dm. 31 Gen. 23
Lloc: Santa Mònica, Barcelona
Del grec “lloc d’accés prohibit”, la instal·lació Ádyton ens proposa una experiència immersiva al voltant de la idea d’Europa des de la seva concepció. Per fer-ho, construeix un Oracle de Delfos virtual, un espai místic i primordial lluny de les càrregues contemporànies i eurocèntriques que ens acompanyen. I si descobrim que Europa va ser concebuda a partir de l’alteritat, d’allò llunyà i estrany? L’obra d’Óscar Escudero i Belenish Moreno-Gil recrea un viatge en el temps, un viatge que exercirà d’oracle per guiar-nos mentre explorem les idees de centre i identitat des de la individualitat més estricta, tal com feien els visitants al Temple d’Apol·lo en l’antiguitat. L’espectador es trobarà amb una sèrie d’espais de realitat virtual que incorporen dramatúrgia, tecnologia musical i d’altres elements estètics pensats per facilitar una experiència totalment immersiva capaç de fer-nos reviure el buit primordial necessari per comprendre Europa a partir del mite de Cadme i de l’origen etimològic de la paraula, que suggereixen una Europa projectada des de la mirada distant, de l’altre. A través d’un viatge en el temps, l’obra possibilita el descobriment d’Europa alliberant-nos de la idea de centre històric i cultural, permetent, així, (re)viure la seva concepció. Escudero i Moreno-Gil pregunten “I si Europa no existís com a centre? I si poguéssim entendre Europa des de l’alteritat?” Ádython treballa la nostra capacitat de re-viure la concepció d’Europa, alliberant-nos de segles d’euro-centrisme, plantejant noves narratives a través de l’art, la música i les noves tecnologies com a eina per re-viure realitats llunyanes.
Belenish Moreno-Gil & Óscar Escudero, composició, producció de vídeo i àudio, connectivitat, direcció d’escena i vestuari.
Solomía Antonyak & Konrad Markowski, actores Irene Martín Guillén, veu Bea Escribano, maquillatge Gemma Escribano, il·luminació Claudia Álvarez Fernández, ajudant de producció