Més info
L’escolta, com a acte central del fet musical, assoleix la seva màxima intensitat en el context de la improvisació multidisciplinària, tant per part del públic com de les intèrprets. La generació de material a través de la improvisació ens col·loca en un estat d’atenció constant, on cal reaccionar a l’aparició de noves idees que poden sorgir de l’atzar, d’errors fortuïts, desviacions o fins i tot de nous imaginaris sonors. La guitarrista Amidea Clotet ens proposa un diàleg entre so i moviment amb la ballarina Sònia Sánchez. Aquest intercanvi ens convida a reflexionar sobre el paper de l’escolta en la improvisació generativa. Com s’escolta una intèrpret a si mateixa mentre improvisa, i com respon davant les seves pròpies desviacions, accidents o noves solucions que apareixen en directe? Com reacciona el moviment davant el so, i com es modifica el so segons les propostes del moviment? L’escolta, nucli del fet musical, es manifesta en aquest context amb tota la seva intensitat.
Sessió de free impro de so i moviment
Data:
Dc. 11 Oct. 24
Hora:
19h
Lloc:
Auditori de la Fundació Antoni Tàpies
En col·laboració amb la Fundació Antoni Tàpies, l’ESMUC i el Festival MIXTUR.
Amidea Clotet, guitarra elèctrica
Sònia Sánchez, moviment
és una de les figures emergents de l’escena de la improvisació generativa a Barcelona. Va estudiar guitarra elèctrica al Conservatori del Liceu de Barcelona, així com també composició contemporània a Dinamarca, on va començar a trobar el seu camí cap a la improvisació. Amidea crea paisatges sonors espontanis mitjançant tècniques esteses i objectes, i aconsegueix una música crua que, segons ella, sorgeix com a resposta als temps que vivim. Les seves creacions estan a mig camí entre el joc amb l’experimentació sonora més arriscada i la bellesa de la subtilitat.
Balladora des del flamenc, la improvisació lliure i la dansa japonesa body weather. S'inclina pels laboratoris de so improvisat a través del cos. Els fonaments dels seus treballs es troben en l'arrel flamenca del so en l'espai, el cos que sona en moviment i en l'espai ballat. Va començar les seves investigacions entre l'actitud del ritme flamenc i la velocitat orgànica del body weather l'any 2001. El 2004, s'afegeix al seu camí empíric la música lliure i, des de llavors, es dedica cada dia a explorar tots aquests mons i horitzons.