Entre 1986 i 1994, el Centre de Documentació i Difusió de la Música Contemporània va voler convertir Barcelona en un focus d’irradiació per a les noves tendències de la música contemporània, tot obrint una finestra als debats musicals que s’estaven produint a la resta d’Europa, sobretot a França. Els documents que se n’han conservat, actualment arxivats en caixes de cartró, inclouen pressupostos, factures, memòries justificatives, currículums, catàlegs, cartes, transcripcions, partitures i enregistraments de concerts i ponències, en diferents suports. Un fantasma insistent recorre tots aquests documents: “La problemàtica de la música”, l’expressió que més s’hi repeteix. En un país en ple procés de transició, mentre es dissol la Unió Soviètica, eclosionen les tecnologies digitals i s’imposa el neoliberalisme global, de quina problemàtica estem parlant? Com afecta tot això a la creativitat musical? Qui és qui? En col·laboració amb Museu de la Música de Barcelona
Data:
Dj. 20 Nov. 2025
Hora:
18h
Lloc:
Museu de la Música de Barcelona
Gerard Valverde Ros (compositor) i Marc Villanueva Mir (dramaturg) són còmplices habituals. Interessats en sistemes de joc i processos interdisciplinaris, han desenvolupat conjuntament peces com Sous la plage (2016, amb Mohammad Bitari), El candidato (o candidata) (2020), El conspirador (o conspiradora) (2024) i han treballat junts en instal·lacions com Espeleologia sònica (2023) o Prospective Actions (2019), o en projectes de llarg recorregut com Understory (2021-22).