Més info
Aquesta proposta, ideada entre l’equip de Difraccions i el Quartet Atenea (un dels quartets catalans amb més projecció del moment), gira al voltant de l’experimentació de l’escolta de dues obres amb durades exageradament diferents i presentades en un format poc convencional: amb el quartet de corda situat al centre i el públic assegut al seu voltant. El programa està ideat al voltant d’una de les compositores amb més projecció internacional, l’americana Catherine Lamb; i pretén que el públic pugui arribar a experimentar l’escolta convencional, però també una audició més aviat distesa, amb una llibertat de moviment que permeti que les persones puguin moure’s al voltant de les intèrprets i, així, puguin palpar les diferències auditives de l’espai.
Concert
Data:
Ds. 23 Nov. 24
Hora:
12h
Lloc:
Centre d’Art Tecla Sala
Sechs Bagatellen, Op.9 (1911/13), Anton Webern (1883-1945)
String quartet (two blooms) (2009), Catherine Lamb (1982-)
Intèrprets:
Quartet Atenea
Gil Sisquella i Jaume Angelès, violins
Bernat Santacana, viola
Iago Domínguez, violoncel
és una compositora nord-americana. En la seva música, les matemàtiques de l'harmonia s'exploren a través de la fisicalitat del món material. Catherine dona veu a les estructures cristal·lines de la sèrie harmònica a través de certes subtileses de fricció, pressió, alè i canvis d'arc que formalitzen i materialitzen les harmonies idealitzades. Les formes musicals que construeix amb la seva música, connecten allò sonor amb allò tàctil i visual, fent transparent el que era opac, passant de l'ombra a la llum. Aquestes dualitats i metàfores reflecteixen el profund interès de Catherine per la naturalesa fonamental del so i sovint es troben en els títols de les seves peces: ombra/gradient (2012), punt/ona (2015), interius/exterius (2022). Lamb és una de les compositores més celebrades i sol·licitades de la seva generació. El seu treball ha estat encarregat per nous conjunts musicals com el JACK Quartet, Yarn/Wire, Dedalus i l’Ensemble Musikfabrik. Els seus escrits i enregistraments han estat publicats a KunstMusik, OpenSpace Magazine, New World Records, Another Timbre, Other Minds, Sound American i Sacred Realism. Del 2016 al 2017, va ser artista resident a l'Akademie Schloss Solitude de Stuttgart, Alemanya. El 2018 va rebre les beques de la Fundació per a les Arts Contemporànies a Artistes. El 2020 va ser guardonada amb el prestigiós Premi a la Composició Ernst von Siemens. Actualment resideix a Berlín, on contribueix a moltes iniciatives de música nova, incloent el segell de música experimental Sacred Realism i l'Harmonic Space Orchestra.
és un ensemble nascut el 2019 a Barcelona, i actualment es posiciona com un dels quartets més rellevants de la seva generació. Al llarg de la seva jove trajectòria ha obtingut significatius guardons com el Prix Jeunes Solistes Credit Suisse 2023, sent el primer quartet a obtenir aquesta distinció, i El Primer Palau 2022 (Primer Premi, Premi de la crítica, Premi extraordinari JJMM Espanya, Premi del públic i Premi Catalunya Música). El conjunt ha estat convidat a actuar per tot Europa en diverses sales i festivals com el Festival de Lucerna, la Biennal de Quartets de Corda de Barcelona, la Schubertíada de Vilabertran, el Festival Musikdorf Ernen, el Kulturfest Resonanzen Sils, el Festival Internacional de Música de Wissembourg, el Festival d'Aix-en-Provence i la Fundació Juan March, entre d'altres. Actualment, l'ensemble continua la seva formació musical a la Hochschule für Musik FHNW de Basilea, sota els consells de Rainer Schmidt (Hagen Quartet), Silvia Simionescu (Gringolts Quartet), Claudio Martínez Mehner, Anton Kernjak i Anna Gebert. Anteriorment, es va formar amb el Quartet Casals, durant la seva etapa a Barcelona. A més, el conjunt ha participat en reconegudes acadèmies i masterclasses com el Seminari Internacional Prussia Cove (Claus-Christian Schuster), la Swiss Chamber Academy (Heinz Holliger), Jeunesses Musicals Deutschland's International Chamber Music Campus (Donald Weilerstein) i Festival Aix- Provence (Quatuor Diotima).