Re-viure

Óscar Escudero i Belenish Moreno-Gil: Ádyton

Més info

Re-viure

Óscar Escudero i Belenish Moreno-Gil: Ádyton

Del grec “lloc d’accés prohibit”, la instal·lació Ádyton ens proposa una experiència immersiva al voltant de la idea d’Europa des de la seva concepció. Per fer-ho, construeix un Oracle de Delfos virtual, un espai místic i primordial lluny de les càrregues contemporànies i eurocèntriques que ens acompanyen. I si descobrim que Europa va ser concebuda a partir de l’alteritat, d’allò llunyà i estrany? L’obra d’Óscar Escudero i Belenish Moreno-Gil recrea un viatge en el temps, un viatge que exercirà d’oracle per guiar-nos mentre explorem les idees de centre i identitat des de la individualitat més estricta, tal com feien els visitants al Temple d’Apol·lo en l’antiguitat. 

L’espectador es trobarà amb una sèrie d’espais de realitat virtual que incorporen dramatúrgia, tecnologia musical i d’altres elements estètics pensats per facilitar una experiència totalment immersiva capaç de fer-nos reviure el buit primordial necessari per comprendre Europa a partir del mite de Cadme i de l’origen etimològic de la paraula, que suggereixen una Europa projectada des de la mirada distant, de l’altre. 

A través d’un viatge en el temps, l’obra possibilita el descobriment d’Europa alliberant-nos de la idea de centre històric i cultural, permetent, així, (re)viure la seva concepció. Escudero i Moreno-Gil pregunten “I si Europa no existís com a centre? I si poguéssim entendre Europa des de l’alteritat?” Ádython treballa la nostra capacitat de re-viure la concepció d’Europa, alliberant-nos de segles d’euro-centrisme, plantejant noves narratives a través de l’art, la música i les noves tecnologies com a eina per re-viure realitats llunyanes. 


Instal·lació

Data:

Dt. 12 Oct. 23

Fins:

Dm. 31 Gen. 23

Lloc: 

Santa Mònica, Barcelona

Ádyton (2023, estrena mundial), Óscar Escudero i Belenish Moreno-Gil

Belenish Moreno-Gil & Óscar Escudero, composició, producció de vídeo i àudio,
connectivitat, direcció d’escena i vestuari.
Solomía Antonyak & Konrad Markowski, actores
Irene Martín Guillén, veu
Bea Escribano, maquillatge
Gemma Escribano, il·luminació
Claudia Álvarez Fernández, ajudant de producció

Belenish Moreno-Gil i Óscar Escudero

Belenish Moreno-Gil (*1993) i Óscar Escudero (*1992) són una parella de post-compositors les produccions dels quals treballen en la línea que separa la tecnologia de la vida, revisitant la Història des d’una perspectiva post-digital i creant obres que operen en el que denominen com a “realitat SPAM”, on ens hi trobem immersos. Les seves obres han estat encarregades i estrenades en els festivals europeus més prestigiosos en el camp de la creació musical contemporània com el Kunstfest Weimar, Münchener Biennale de Teatre Musical, Wien Modern, Rainy Days de Luxembourg, Warsaw Autumn, Rotterdam Operadagen, Heidelberger Frühling, L’Auditori de Barcelona o Museo Reina Sofía (Madrid). Igualment, el seu treball ha estat reconegut amb diversos premis a nivell nacional i internacional com el Prix Electronica 2021, el Giga-Herz Preis 2018 (ZKM, SWR EXPERIMENTALSTUDIO), Busoni Förderpreis 2017 (Academia de las Artes de Berlín) i el Premio Jóvenes Compositores SGAE-CNDM 2015 (Ministerio de Cultura). Escudero i Moreno-Gil són co-directors de CLAMMY, un ensemble i canal de YouTube dedicat a la producció i difusió de la nova creació de teatre musical contemporani.

Subscriu-te a la nostre newsletter

    © 2024 Difraccions